Plany pracy
ROCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZEJ W SAMORZĄDOWYM KLUBIE DZIECIĘCYM W GORZKOWICACH NA ROK 2022/2023.
Zadania: Adaptacja dziecka w klubie
Sposób realizacji:
- Obserwacja dzieci w czasie zajęć oraz zabaw
- Czerpanie informacji o dziecku z rozmów z rodzicami oraz karty zgłoszenia
- Stopniowe wydłużanie czasu pobytu dziecka w klubie
- Różnorodne zabawy integracyjne z dziećmi
Cel
- Poznanie dzieci oraz ich środowiska
- Zaaklimatyzowanie się dziecka w klubie.
- Poznanie sali, łazienki i szatni
Termin
Wrzesień 2022
Zadania: Współpraca z rodzicami
Sposób realizacji:
- Zebrania z rodzicami (organizacyjne zebranie z kierownikiem oraz opiekunkami, przekazanie informacji)
- Indywidualne codzienne kontakty i rozmowy z rodzicami podczas wydawania dzieci
- Uroczystości okolicznościowe
Cel:
- Poznanie dzieci oraz ich środowiska
- Poznanie oczekiwań rodziców
- Zachęcanie do czynnej współpracy rodziców z klubem oraz jego pracownikami
- Nawiązanie partnerskich stosunków z rodzicami dzieci uczęszczającymi do klubu
Termin:
Wrzesień/ Październik 2022, Cały rok
Zadania: Rozwój społeczny
Sposób realizacji:
- Nawiązanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego z dziećmi oraz opiekunkami
- Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych
- Kształtowanie życzliwych postaw wobec innych
- Wyrabianie odpowiedniego wzorca zachowania|
- Stworzenie przyjaznej, spokojnej atmosfery poprzez bliski i indywidualny kontakt z dziećmi
- Kształtowanie nawyków kulturalno-grzecznościowych (używanie zwrotów tj. „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”)
- Wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa
Cel:
- Uspołecznianie dzieci
- Zachęcanie do nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
Termin:
Cały rok
Zadania: Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych
Sposób realizacji:
- Utrwalenie odpowiedniego zachowania podczas posiłków
- Nauka oraz utrwalenie samodzielnego spożywania posiłków oraz napojów
- Zachęcanie do samodzielnego korzystania z nocników lub sedesów
- Zachęcanie do sygnalizowania swoich potrzeb fizjologicznych
- Próby samodzielnego ubierania się
- Wyrabianie nawyku mycia rączek
- Codzienne mycie rączek
Cel:
Kształtowanie i doskonalenie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych
Termin:
Cały rok
Zadania: Kształtowanie sprawności fizycznej
Sposób realizacji:
- Doskonalenie umiejętności chodzenia
- Doskonalenie umiejętności chodzenia i biegania
- Kształtowanie równowagi, eliminowanie wad postawy i płaskostopia
- Rozwijanie prawidłowej sylwetki całego ciała dziecka
- Praca nad kształtowaniem umiejętności ruchowo-naśladowczych
- Codzienna poranna gimnastyka
- Ćwiczenia ruchowe oraz taneczne w ciągu dnia
- Ćwiczenia relaksacyjne
- Zabawy na świeżym powietrzu
Cel:
- Rozwijanie motoryki dużej u dzieci
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu w klubie dziecięcym
- Rozwijanie świadomości zdrowotnej
- Uwrażliwienie oraz umuzykalnienie dzieci
- Kształtowanie wrażliwości ruchowo-umuzykalniającej
- Kształtowanie inwencji twórczej dzieci
Termin:
Cały rok
Zadania: Rozwijanie mowy i myślenia dziecka
Sposób realizacji:
- Swobodny dostęp do książek
- Czytanie oraz opowiadanie bajek przez opiekunki
- Wykonywanie ćwiczeń oddechowych
- Zachęcanie dzieci do werbalnego i poprawnego komunikowania się
- Nauka prostych wierszyków i piosenek
Cel:
- Usprawnienie narządów artykulacyjnych
- Kształtowanie mowy dzieci
- Kształtowanie pamięci, uwagi oraz wyobraźni dziecka
Termin:
Cały rok
Zadania: Rozwijanie sensomotoryki
Sposób realizacji:
- Szeregowanie klocków, budowanie konstrukcji przestrzennych
- Zabawy plastyczne (rysowanie, malowanie, wydzieranie, lepienie itp.)
Cel:
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- Doskonalenie umiejętności łączenia i dopasowywania
- Rozwijanie motoryki małej u dzieci
- Wspieranie dziecka w nauce samodzielności i niezależności
Termin:
Cały rok
Zadania: Rozbudzanie u dzieci ciekawości otaczającym światem oraz nauczenie ich prowadzenia obserwacji
Sposób realizacji:
- Zwracanie uwagi dzieci w trakcie zabaw i zajęć na wybrane zjawiska fizyczne oraz związane z nimi związki przyczynowo skutkowe
- Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem poprzez empiryczne poznanie zjawisk przyrodniczych; np. zabawy z wodą, wiatrem i inne
- Prowadzenie doświadczeń dotyczących roślin i warunków niezbędnych do ich prawidłowego wzrostu. Wykorzystanie wody jako jednego z elementów prowadzonych eksperymentów z dziećmi
Cel:
- Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka
- Rozbudzanie zainteresowań fizycznymi, chemicznymi i przyrodniczymi zjawiskami
- Zapoznanie z metodami i formami pracy badawczej
- Wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia
- Dostarczanie okazji do radości odkrywania, budzenia ich ciekawości i pasji poznawania
Termin:
Cały rok
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 23-08-2022 - Edycja treści
- 22-08-2022 - Edycja treści
- 30-08-2021 - Edycja treści
- 20-10-2020 - Edycja treści
- 16-09-2020 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 137